Skip to content

Sudah-sudahlah tu…..

Sedari awal aku sudah tercium ketidak ikhlasan ‘orang itu’ menerajui beberapa persatuan sukan. Rakus! Tamak! Ada hati pula mahu merampas takhta presiden Olimpik Malaysia dari Tengku Imran.

Satu persatu masalah tersingkap sehingga kain yang dilabuhkan, daun pisang yang ditimbunkan bagi menutup bangkai tidak dapat menyembunyikan kepincangan demi kepincangan.

Berita arus perdana malam tadi ‘orang itu’ dikepung wartawan yang meminta penjelasan. Apatah lagi SPRM mula menghidu dan mengintai-intai. Bermula dari kes di Olimpik Beijing, masalah gangguan seksual tiada tindakan diambil. Nasib atlet olahraga terumbang-ambing tanpa jurulatih, kurang pendedahan pertandingan antarabangsa serta tiada kesefahaman antara atlit dan persatuan. Roslinda Samsu aku kira sudah lama menahan sabar dengan kerenah mereka yang di atas. Begitu juga Noraseela Khalid.

Sudah-sudahlah menunjuk pandai. Persatuan sukan bukan tempat sebagai batu loncatan ke kabinet. Yang menjadi mangsa atlet. London 2012 bukannya semakin jauh bahkan akan tiba tanpa disedari. Di mana persiapan kita? Di mana tahap atlet kita sekarang ini? Serahkan sahaja kepada yang lebih arif. Sudah-sudahlah tu……

Published inBerita Sukan Semasa

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *