Skip to content

Ha.. Ha.. Ha….

Kembali rasional.. tajuk utama kontroversi KOAM…

Ingatkan dah berpolitik bertahun-tahun, tahu cara mengendalikan tekanan. Maklumlah… dulu masa jadi menteri besar semua manis belaka. Kentut pun bau wangi. Yang bawah, yang kiri dan yang kanan dok pulun mengipas. Tiada kritikan. Tidak pernah ditegur. Boleh lupa diri sekejap.

Jangan ingat orang boleh lupa sekelip mata respon anda yang kontroversi mengalahkan artis saman berjuta-juta ringgit bekas teman lelaki VIP yang mungkir janji daripada berkahwin dengannya. Baru juga saya perasan, gambar kemesraan bersama atlet Noraseela Khalid bukti kasih-sayang terhadap anak emas tidak berbelah bagi… Ha.. Ha.. Ha…

Seketika terdetik juga rasa keinsafan di hati. Resam Melayu bila sudah berada di atas. Lagi-lagi yang berada di atas itu pula berjaya dengan memijak-mijak kepala, kaki dan badan orang lain. Kesenangan yang diperolehi dengan mudah buat manusia senang lupa diri. Malah beranggapan wang mampu membeli harga diri dan kesetiaan seseorang. Gelap pandangan, gelap pertimbangan.

Benarkah kita tidak boleh lari dari rasuah? Benarkah wang itu segala-galanya? Oh! Segala-galanya boleh dibeli dengan wang. Tetapi wang tidak boleh membeli segala-galanya.

Published inUncategorized

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *